• Skip til indhold
  • Gå direkte til footer

TIMESAFE

et værktøj til bedre drift

  • TIMESAFE
    • Om os
  • Produkter
    • HelpDesk
    • Brand & DKV
    • Tjek ind / Tjek ud
    • Fagmoduler
    • Varme, ventilation & indeklima
    • Retailpakken
  • Cases
  • Demo
  • Kunder
  • Bæredygtighed
  • Kontakt
  • Login

Få styr på DKV og lovpligtige brandeftersyn i BR18

Få styr på jeres lovpligtige DKV og egenkontroller med BR18 Brandpakken fra TIMESAFE

BR18 Brandpakken gør det nemmere for dig som bygningsejer, at få styr på overholdelsen af alle jeres DKV og lovpligtige eftersyn indenfor brandområdet. Med BR18 Brandpakken får du indberetning af eftersyn fra alle aktører ét sted, samling på bygningernes brandstrategi og en automatisk digital logbog. Og ændringer i BR18? Dem tager vi hånd om for dig.

Det er bygningsejerens ansvar at sikre sig, at alle relevante brandkrav i bygningsreglementet er overholdt, jf. byggelovens § 17, stk. 1.

Kilde: Bygningsreglementet 2018

Kom igang eller hør mere


EN NEM LØSNING TIL ET KOMPLEKST TEMA

Specielt indenfor DKV og brandområdet, er kompleksiteten og de lovmæssige krav til dig som bygningsejer stigende og dokumentationspligten højere end nogensinde før. Og med stigende tendens.

Med BR18 Brandpakken gør vi det markant nemmere for dig at få styr på jeres DKV. BR18 Brandpakken er en løsning, der har udpræget fokus på håndtering af praktikken i hverdagen, så gode intentioner om at overholde de lovpligtige eftersyn nemmere kan blive til konkret handling.

Charlie Kragdahl, Sikkerhedschef i Coop Danmark

Der er bare så mange fordele ved den her løsning, men helt grundlæggende har vi lavet den sammen med TIMESAFE for nemmere at kunne opfylde lovkravene på en enkel og brugervenlig måde. Vi er meget tilfredse med den løsning, vi har fået skabt sammen med TIMESAFE og er glade for, at andre også er interesserede, for så har vores tanker ikke været helt forkerte”, siger Charlie Kragdahl, Sikkerhedschef i Coop.

Coop håndterer alle egenkontroller indenfor brandområdet via TIMESAFE


BR18 BRANDPAKKEN BYGGER PÅ FØLGENDE HOVEDELEMENTER

1. DKV & LOVPLIGTIGE EFTERSYN FRA BR18 SAMLET

FÅ STYR PÅ OVERBLIKKET OG LOVPLIGTIGE EFTERSYN

I TIMESAFE er alle eftersyn fra DKV skemaet i BR18 integreret i løsningen, så det er nemmere for dig at få styr på det hele. Løsningen opdateres i takt med ændringer i BR18.

2. EGENKONTROL

DU SKAL UDFØRE OG DOKUMENTERE EGENKONTROLLER

Fra TIMESAFE kan du printe en A4 side med vejledning og QR kode, for hurtig adgang til de egenkontroller, der skal udføres nu og her.

3. AUTOMATISK DIGITAL LOGBOG

DU SKAL KUNNE FREMVISE EN LOGBOG TIL BRANDMYNDIGHEDERNE

I TIMESAFE dannes automatisk en digital logbog, som kan anvendes på distancen og stadig findes, hvis uheldet er ude og bygningen er brandt.

4. BRANDSTRATEGI OG DOKUMENTATION

JERES BYGNINGER SKAL HAVE EN BRANDSTRATEGI

I TIMESAFE kan den gældende brandstrategi hurtigt uploades på bygningen, så den er nem at finde for jer selv, servicefolk, inspektører og brandmyndigheder.

5. ALLE AKTØRER I EN PLATFORM

FÅ BEDRE SAMMENHÆNG MELLEM EFTERSYN

I TIMESAFE kan alle aktører indberette digitalt, så eksempelvis servicevirksomheden selv kan finde den sidste inspektionsrapport allerede før teknikeren kører hjemmefra.

Få styr på jeres eftersyn – klik her


Enkel digital egenkontrol

Egenkontroller er en væsentlig del af de løbende brandeftersyn, der skal udføres af jer som bygningsejere. Ofte udføres egenkontroller af kollegaer, der ikke nødvendigvis bruger TIMESAFE på daglig basis – f.eks. en butikschef i en detailbutik. Derfor har vi gjort det ekstra nemt at udføre egenkontrollerne for disse brugere. Løsningen til nem håndtering og udførsel af egenkontroller er inkluderet i BR18 Brandpakken.

Nem adgang til egenkontrollen for interne medarbejdere

BR18 Brandpakken indeholder muligheden for at printe en A4 plakat, som kan hænges op på kontoret, i frokoststuen eller andre steder, hvor kollegaer nemt ser den hver dag. Plakaten indeholder en QR kode, som scannes af brugeren, der automatisk får vist, hvilke egenkontrol eftersyn der skal udføres den pågældende dag på den konkrete ejendom – hvis der er nogen.

Nem adgang for beredskabet

QR koden på plakaten kan også scannes af personalet, når beredskabet kommer forbi for at udføre brandsyn. Bygningsejere eller bygningsansvarlige skal kunne fremvise og dokumentere en korrekt udfyldt logbog i forbindelse med beredskabets brandsyn. Med BR18 Brandpakken opdateres den digitale logbog automatisk og er let tilgængelig for personalet, der kan downloade den ved at scanne QR koden på plakaten og klikke på [Download logbog].

Ofte stillede spørgsmål og svar

Loader image

Hvilke bygninger er omfattet af BR18 reglementet?

Principielt er alle bygninger i Danmark omfattet af BR18 reglementet. Brandmyndighederne kan afvige fra reglerne, men som udgangspunkt vil alle jeres bygninger være omfattet af reglerne.

Hvor meget holder BR18 Brandpakken styr på?

Løsningen holder styr på alle de anlægstyper, som indgår i BR18’s DKV skema. I skrivende stund er det 26 forskellige anlægstyper, som eksempelvis Automatisk Brandalarmeringsanlæg (ABA), Sprinkleranlæg (AVS), Varslingsanlæg (ABV) m.v., men også brandmateriel som CO2 slukkere og slangevindere.

Er brandmateriel også en del af BR18 Brandpakken?

Ja, brandmateriel, som eksempelvis slangevindere, håndslukkere, brandtæpper m.fl., er også en del af BR18 Brandpakken. Løsningen indeholder både mulighed for at registrere data omkring det enkelte stykke materiel og de lovpligtige eftersyn.

Er egenkontroller også en del af BR18 Brandpakken?

Egenkontroller er en del af de lovpligtige eftersyn og er derfor også en del af BR18 Brandpakken. Netop i forhold til Egenkontroller, har vi videreudviklet en løsning i samarbejde med vores kunder, der gør det ekstra nemt at udføre og indberette egenkontroller løbende - selv for ikke-tekniske personer. Egenkontrol løsningen er indeholdt i BR18 Brandpakken.

Hvad kræver det for at komme igang?

Den tekniske løsning er allerede lavet og du kan begynde at anvende BR18 Brandpakken allerede få øjeblikke efter du har indgået en aftale med os.

Hvad nu hvis vi allerede bruger TIMESAFE i forvejen?

Intet problem. Vi supplerer jeres nuværende setup med indholdet i BR18 Brandpakken. Det vil sige alle de nye enhedstyper, turnusser m.v.

Hvem indberetter de forskellige eftersyn i TIMESAFE?

Det kan I enten selv gøre eller også kan I få jeres leverandører til at gøre det direkte. Mange af vores kunder giver adgang til leverandører, så de nemt kan indberette digitalt og rettidigt.

Koster det noget af oprette vores leverandører på TIMESAFE?

Nej, det er gratis for jer at oprette leverandører på jeres TIMESAFE konto og vi afregner heller ikke overfor leverandørerne.

Hvad nu når BR18 opdateres og kravene ændres?

Vi sørger for at opdatere BR18 Brandpakken i takt med, at kravene i BR18 ændrer sig. Du får besked fra os, når en ny opdatering er på vej.

Jeg er leverandørvirksomhed. Kan vi bruge TIMESAFE?

Ja, det kan I godt. Vores leverandørkunder bruger TIMESAFE til at holde styr på eftersyn/service, som dokumentationsværktøj, kundeportal og meget mere. Kontakt os for at høre nærmere.

Hvad er Bygningsreglement 2018 (BR18)

Bygningsreglementet 2018 (BR18) er en bekendtgørelse, der er udstedt med hjemmel i byggeloven, og dens kapitel 5 indeholder de gældende krav til bygningers brandsikkerhed. Bygningsreglementets krav finder anvendelse ved nybyggeri, tilbygninger, væsentlige ombygninger og ændringer i bygningens anvendelse. Derudover finder kravene anvendelse i forhold til drift, kontrol og vedligehold af bygningen samt ved opførsel og nedrivning, jf. byggelovens § 2.

Kilde: Bygningsreglementet 2018


Hør mere eller kom igang med det samme…

Har du allerede besluttet dig for, at BR18 Brandpakken er den bedste hjælp for jer eller er du nysgerrig på at høre mere, så kontakt os på 70605056, på [email protected] eller ved at udfylde formularen herunder. Vi vender typisk tilbage indenfor 1 – 2 timer på hverdage.

  • Angiv en gyldig e-mailadresse!.
  • Indtast i format: +4570605056.
  • Udfyld venligst de påkrævede felter.
  • Tak fordi du skriver til os!
  • Fejl, beskeden blev ikke sendt.

Footer

Kontakt

TIMESAFE ApS
Stagehøjvej 27
DK-8600 Silkeborg
Tlf. 70605056
[email protected]
CVR: 36470054

Om TIMESAFE

TIMESAFE er et værktøj til håndtering af serviceydelser i byggeri og ejendomsdrift. Vi leverer løsninger inden for Asset Management, Facility Management og Service Management, som hjælper med at optimere driften af bygninger, tekniske anlæg og installationer. Brug TIMESAFE til styring af jeres servicekontrakter, brandeftersyn, energioptimering og dokumentation af vedligeholdelsesopgaver.

TIMESAFE er vinder af Gazelleprisen 2021

TIMESAFE er vinder af Gazelleprisen 2020

TIMESAFE er medlem af Proptech Denmark


IngenCO2

© 2025 TIMESAFE ApS · 70605056 · [email protected] · Book en demo